לוגו מתי

צות כחול לבן

לוגו

ISO 9001:2015

לוגו

ספק משרד הביטחון

לוגו מיוצר בישראל

צוות כחול לבן

גלריית תמונות עיני חתול

נהיגה בלילה נחשבת לנהיגה המסוכנת ביותר, על אחת כמה וכמה יותר מסוכנת מנהיגה בשעות היום והאור, ולכן יש לספק עבור הנהגים את כל הכלים ומשני הזהירות שיעזרו להם להבטיח את בטיחותם המקסימלית.
מכאן עולה הצורך להתקין בכבישים עיני חתול, מוצר חשוב שאנחנו בחזן פתרונות בתנועה מספקים.
עיני החתול הם מעין כפתורי הרעדה לסימון הדרכים, על מנת לעזור למנוע תאונות קטלניות.
אחת הסיבות המרכזיות שמהוות סיכון לתאונות דרכים מגיעות בעקבות הירידה ביכולת הנהג לראות, ובדיוק במקרים כאלה עיניי החתול יכולות לעזור ולמנוע תאונות ואף להציל חיי אדם.

מהי מערכת עיני החתול?

עיני חתול היא מערכת סימני אור העשויה מפלסטיק, זכוכית או מתכת המשמשת את שדות תעופה בעולם, אך בשנים האחרונות מופיעה יותר ויותר בכבישים.
על כל עיני החתול בכבישים מותקנים עשרות מחזירי אור קטנטנים, אשר מחזירים אור ובוהקים עם הגיעו של כלי רכב עם פנסי תאורה דולקים אשר מתקרבים אליהם.
החזר האור עוזר להתריע לנהג כי יש לפניו אזור עם דרך מוגבלת, ויעזור לו להתכוונן לדרך ולא לסטות ממנה.

עיני החתול ממוקמים בשול הדרך, בצמוד לנתיבי התנועה, לקראת מעברי חציה וחניונים ומשמשים לסימון והבלטת דרכים בכל אזור בעייתי, והם שימושיים במיוחד בעיקר בשעות החשיכה.

קיימים מספר סוגי עיני חתול:

– עיני חתול סולאריות – עיניי חתול אשר נעזרות בפאנל הקבוע בראש, ואוגרים אנרגיה במהלך שעות היום.
בלילה החשמל שנאגר יוזרם לנוריות הקטנות, מה שיעזור לצריכת זרם חסכונית ונמוכה (מתאים מאד לישראל – מדינה חמה יחסית עם הרבה שעות אור).

– עיני חתול פסיביות – בעלות מחזירי אור אשר מחזירים את אור פנסי הרכבים אשר מגיעים מולם.

– עיני חתול אקטיביות – בעלות פנסים קטנים יחסית, צריכת חשמל נמוכה ומקבלים את זרם החשמל שלהם ממקור חיצוני.

קבוצת חזן פתרונות בתנועה מספקת עיני חתול לכביש, אשר מטרתן היא להסב את תשומת ליבו של הנהג בצורה המובהקת ביותר ולסייע לו בהכוונה בדרך חשוכה.
חשוב לדעת שעל אף שיש פחות תנועה בשעות הלילה, בין השעות 18:00 עד 6:00, עדיין מספר התאונות הקטלניות נמצא כגבוה בהרבה מהתאונות בשעות היום.

קראו גם על סימון כבישים.